Objednávka na poštu: Zjednodušte si život s doručením bez starostí

Výhody vyzvednutí na poště

Vyzvednutí na poště je čím dál oblíbenější způsob doručení. Není se čemu divit, skýtá totiž spoustu výhod. Především si balíček vyzvednete, kdy se to hodí vám. Už žádné čekání na kurýra nebo zmeškané doručení. Pošta má navíc širokou otevírací dobu, takže si pro zásilku můžete skočit i po práci nebo o víkendu. Další nespornou výhodou je hustá síť poboček. V každém městě i menší obci najdete poštu, kde si můžete balíček vyzvednout. Nemusíte se tak trmácet na druhý konec města. Objednávka na poštu je navíc velmi snadná. Při výběru dopravy v e-shopu jednoduše zvolíte možnost "vyzvednutí na poště" a zadáte adresu vaší oblíbené pobočky. O tom, že je zásilka připravena k vyzvednutí, vás bude informovat e-mailem nebo SMS zprávou. Pro vyzvednutí stačí znát číslo zásilky a prokázat se občanským průkazem. Pokud nestihnete zásilku vyzvednout včas, nic se neděje. Na poště vám ji bezplatně uschovají po dobu několika dní. Vyzvednutí na poště je tak pohodlný a flexibilní způsob, jak si nechat doručit vaše online nákupy.

Sledování zásilky online

V dnešní době už nemusíte čekat na pošťáka, abyste věděli, kde se vaše zásilka nachází. Díky online sledování máte přehled o pohybu vaší objednávky v reálném čase. Stačí zadat číslo zásilky, které najdete na potvrzení objednávky nebo v emailu od e-shopu, a systém vám zobrazí aktuální stav a polohu.

Služba Cena Doba doručení Možnost sledování zásilky
Balík Na poštu Od 69 Kč Do druhého dne Ano
Balík Do ruky Od 129 Kč Do druhého dne Ano

Objednali jste si něco online a zvolili doručení na poštu? Skvělá volba! Díky službě sledování zásilek budete přesně vědět, kdy si pro balíček můžete skočit. Už žádné zbytečné pochůzky – jednoduše počkáte na emailové nebo SMS upozornění, že je zásilka připravena k vyzvednutí.

Sledování zásilek je snadné, rychlé a hlavně vám ušetří čas a starosti. Tak příště, až si budete objednávat online, nezapomeňte využít tuto praktickou službu!

Volba pošty při nákupu

Při online nakupování máte často možnost nechat si zásilku doručit na Vámi zvolenou poštu. Tato možnost se nazývá "Objednávka na poštu" a přináší několik výhod. Nemusíte se vázat na adresu bydliště a čekat na kurýra. Zásilku si vyzvednete, kdy se Vám to hodí, a to až 14 dní od jejího doručení. Objednání na poštu je jednoduché. Při vyplňování objednávky v e-shopu zvolte jako způsob dopravy "Česká pošta" nebo "Balík na poštu". Následně vyberte Vámi preferovanou pobočku z mapy nebo seznamu. Pro vyzvednutí zásilky si připravte číslo zásilky a průkaz totožnosti. Pokud zásilku nevyzvednete v daném termínu, bude automaticky vrácena odesílateli. Objednávka na poštu je flexibilní a pohodlný způsob doručení, který šetří Váš čas.

Změna adresy doručení

Pokud potřebujete změnit adresu doručení u již podané objednávky, je důležité jednat co nejrychleji. Nejjednodušší způsob, jak to provést, je kontaktovat přímo prodejce, u kterého jste objednávku provedli. Ten má přístup k informacím o vaší objednávce a může vám s jejím přesměrováním pomoci. Pokud se vám nedaří spojit s prodejcem, můžete zkusit kontaktovat přepravní společnost, která má zásilku na starosti. Je možné, že vám umožní změnit adresu doručení i bez nutnosti kontaktovat prodejce. Pro změnu adresy doručení budete pravděpodobně potřebovat číslo vaší objednávky a další identifikační údaje. Mějte tyto informace připravené, abyste proces urychlili. V případě, že se vám nedaří změnit adresu doručení ani jedním z výše uvedených způsobů, můžete zkusit zásilku přesměrovat na nejbližší poštu. Tuto službu nabízí Česká pošta a další přepravní společnosti. Pro přesměrování zásilky na poštu budete potřebovat sledovací číslo zásilky a zvolit si pobočku, na kterou si přejete zásilku doručit.

Cena služby a platba

Cena služby "Objednávka na poštu" se liší v závislosti na zvoleném typu zásilky a způsobu doručení. Základní cena za objednání balíku na poštu se pohybuje okolo 20 Kč. Pokud si přejete zásilku doručit na poštu s prodlouženou otevírací dobou, může být cena o něco vyšší. Objednání zásilky na poštu je možné provést online, telefonicky nebo osobně na jakékoli pobočce České pošty. Pro objednání online je nutné vyplnit elektronický formulář, ve kterém uvedete údaje o odesílateli, příjemci a zásilce. Po odeslání formuláře obdržíte potvrzovací e-mail s platebními údaji. Platbu je možné provést online platební kartou nebo bankovním převodem. Po připsání platby na účet České pošty bude vaše zásilka odeslána na vámi zvolenou pobočku.

Důležité informace k vyzvednutí

Pro hladké vyzvednutí vaší objednávky na poště je důležité mít na paměti několik věcí. V první řadě si pečlivě zkontrolujte email s potvrzením objednávky, kde najdete důležité informace o doručení, včetně čísla zásilky. Toto číslo je klíčové pro dohledání vaší zásilky a její vyzvednutí. Při vyzvedávání na pobočce mějte s sebou platný doklad totožnosti – občanský průkaz nebo cestovní pas. Pokud zásilku nemůžete vyzvednout osobně, může ji za vás vyzvednout jiná osoba, ale pouze s plnou mocí. Ta by měla obsahovat vaše jméno a příjmení, adresu, číslo zásilky a podpis. Plnou moc si můžete snadno stáhnout z našich webových stránek. Nezapomeňte, že zásilka je na poště uložena po omezenou dobu, obvykle 7 dní. Po uplynutí této lhůty se zásilka vrací zpět odesílateli. Pokud máte jakékoli další dotazy ohledně vyzvednutí vaší objednávky, neváhejte kontaktovat naši zákaznickou podporu.

Co dělat při problémech

V případě potíží s objednávkou na poštu existuje několik kroků, jak situaci řešit. Pokud zásilka nedorazila v očekávaném termínu, nejprve ověřte stav zásilky online pomocí sledovacího čísla, které jste obdrželi v potvrzovacím e-mailu. V případě nejasností nebo komplikací se obraťte přímo na zákaznickou linku České pošty, kde vám operátoři poskytnou informace o aktuálním stavu vaší zásilky. Pokud jste při zadávání objednávky udělali chybu v adrese doručení, kontaktujte co nejdříve e-shop, kde jste nákup provedli. V některých případech je možné adresu ještě dodatečně upravit. Pokud již byla zásilka odeslána, kontaktujte Českou poštu a informujte je o změně adresy. Pokud zásilka dorazila poškozená, je nutné sepsat s doručovatelem protokol o škodě a obrátit se na e-shop, kde jste nákup provedli, s reklamací. Nezapomeňte pořídit fotografie poškozené zásilky pro případné doložení reklamace.

Alternativy k České poště

V dnešní době už naštěstí nejsme odkázáni jen na Českou poštu, když potřebujeme něco poslat nebo vyzvednout. Existuje spousta alternativních dopravců, kteří vám často doručí balíček rychleji a levněji. Mezi nejoblíbenější patří Zásilkovna a DPD, ale na trhu působí i další, jako PPL, GLS nebo Geis Parcel. Každý z dopravců má svá specifika a cenovou politiku, takže se vyplatí porovnat si jejich nabídky a vybrat tu nejvýhodnější pro vaši konkrétní zásilku.

Objednání zásilky na poštu je s alternativními dopravci jednoduché a zvládnete to online z pohodlí domova. Stačí si na webových stránkách dopravce zadat údaje o zásilce, jako je adresa odesílatele a příjemce, rozměry a hmotnost balíčku. Systém vám automaticky spočítá cenu a nabídne vám různé možnosti dopravy. Platbu za přepravu pak můžete provést online platební kartou nebo bankovním převodem. Po odeslání objednávky obdržíte e-mailem potvrzení s podacím číslem, pomocí kterého můžete zásilku sledovat online.

Tipy pro bezproblémové doručení

Pro bezproblémové doručení zásilky na poštu je důležité uvést správné a kompletní informace. Při vyplňování objednávky vždy pečlivě zkontrolujte jméno a adresu příjemce, včetně PSČ. Nezapomeňte uvést i své telefonní číslo pro případné vyjasnění doručení. Pokud si přejete zásilku vyzvednout na konkrétní poště, zvolte tuto možnost v průběhu objednávky a vyberte si pobočku, která vám nejvíce vyhovuje. Po zadání objednávky obdržíte potvrzovací e-mail s číslem zásilky, pomocí kterého můžete sledovat její cestu. Jakmile bude zásilka připravena k vyzvednutí na vámi zvolené poště, budete informováni prostřednictvím SMS nebo e-mailu. Nezapomeňte si s sebou vzít platný doklad totožnosti. Pokud zásilku nemůžete vyzvednout osobně, můžete pověřit jinou osobu. Stačí, když se prokáže vaším dokladem totožnosti a plnou mocí s vaším podpisem. Dodržením těchto jednoduchých tipů si zajistíte hladký a bezproblémový průběh doručení vaší zásilky na poštu.

Ekologické aspekty doručování

V dnešní době čím dál více lidí nakupuje online a nechává si zásilky doručovat na poštu. Tato volba má své ekologické výhody, které stojí za zvážení. Když si necháte zásilku doručit na poštu, kurýr nemusí objíždět jednotlivé adresy, což snižuje emise CO2 a dopravní zátěž ve městech. Navíc si balíček můžete vyzvednout při cestě z práce nebo během pochůzek, čímž se eliminuje potřeba zvláštní cesty autem. Objednáním zásilky na poštu také snižujete pravděpodobnost, že vás kurýr nezastihne doma a zásilka bude muset být doručována opakovaně, což opět navyšuje uhlíkovou stopu. Mnoho pošt nabízí také možnost vyzvednutí zásilky z tzv. Balíkovny, což jsou samoobslužné boxy dostupné 24 hodin denně. Tím se ještě více zefektivňuje doručování a minimalizuje se dopad na životní prostředí. Při objednávání online si proto zkontrolujte, zda e-shop nabízí možnost doručení na poštu nebo do Balíkovny. Je to malý krok pro vás, ale velký krok pro naši planetu.

Publikováno: 04. 07. 2024